Her zevke ve büyüklüğe göre, modern tekneler tasarladıklarını anlatan Recep Turgay, 4-5 ay içerisinde ahşap 7-8 metre uzunluğunda tamamladıkları bir teknenin maliyetinin 45 ila 70 bin arasında değiştiğini söyledi.

Tekne yapımında İskenderun’da tek olduklarını vurgulayan Recep Turgay, “Genel olarak bir tane uzun ağaçla baş bodoslama ve kıç bodoslamayla iskeletini kuruyoruz. Ondan sonra orta posta kurduktan sonra çıta ile çevirip içini dolduruyoruz. Bu işlem bittikten sonra bağlarını kuruyoruz, üst güverte şeklini kuruyoruz. Sonra sargıya başlıyoruz, sargılarla devam ediyoruz” dedi.

Tasarladıkları teknede müşterinin isteklerini de çok önemsediklerini belirten Recep Turgay “Kamaranın, yatak odasının, tuvaletin nasıl olması gerektiği ile ilgili taleplerde bulunuyorlar. Balıkçı tarzlarda düz klasik kamera isterler. Onlara o şekilde yaparız, isteklere cevap veriyoruz. Boyalarla devam ediyoruz. Bir tekneyi bitirmemiz 4-5 ay sürüyor. Motor kısmını, demir aksamını müşteri alıyor. Ahşap olarak bir teknenin maliyeti 45 ile 70 bin arası değişiyor. Boy uzadıkça rakamlar yükseliyor, 7-8 metrelik bir tekne 45 bin civarında tutuyor. Bunun yanı sıra motor kısmı var, şanzıman kısmı var, demir aksamı var, bunların hepsi birleştiğinde ruhsatı ile birlikte aşağı yukarı 120-150 arası değişiyor. Lükslüğüne göre 300-500 bine kadar çıkabilir” diye konuştu.

Yat limanının yapılmasıyla taleplerin arttığına dikkat çeken Recep Turgay “Burada talep iyi, yat limanının açılması, insanların ehliyet alması, devletin ehliyeti cazip hale getirip vermesi insanları heveslendirdi. Çoğu insanın cebinde bir ehliyet var, herkes bir şekilde Deniz istiyor ama maalesef bizim burada koy yok. Koylarımız olsa talep daha fazla olur, güçlü gruplar gelir, büyük tekneler gelir. Hilal şeklinde taşlar döşenebilir, üstleri restoran olabilir, barınaktan çıkan 15-20 dk seyir yaptıktan sonra o koyun içine girer ailesiyle birlikte yüzer. Bunlar yapılması mümkün şeylerdir” şeklinde konuştu.

Büyümek istediklerini ancak sanayideki mevcut yerlerinin buna müsait olmadığını ve çırak bulmakta zorlandıklarını da sözlerine ekleyen Recep Turgay şöyle devam etti: “İlkokul yıllarından beri bu işi yapıyorum. Abilerim de aynı şekilde bu işe devam ediyorlar. Yaklaşık 40 yıldır bu işi yapıyorum. Çalıştık, öğrendik biz de başkalarına öğretmek istiyoruz, bizden sonra devam etsin bu meslek istiyoruz ama çırak bulamıyoruz yasalardan dolayı… Okullardan gelmek istiyorlar ama onlar biraz yüzeysel geliyor çok öğrenmek için gelmiyorlar. Büyümek de istiyoruz, sanayinin içinde sıkışmış vaziyetteyiz. Bu iş aslında sahil kenarında, deniz kenarında yapılır. Öyle bir yer olursa, yapılırsa biz de orada işlerimize daha rahat devam ederiz. Hem öğretiriz hem memlekete faydamız olur. Biz bu işi burada yapmak istiyoruz. Bodrum'un ilk 37 metre teknelerini yapan ekip biziz. Bu güzellikleri burada yapmak istiyoruz. Burada insanlara hitap etmek istiyoruz. İskenderun aşığıyız, burada büyümek istiyoruz…”

Milyonlarca kişi Adana'da buluştu... Adana'da renkli karnaval Milyonlarca kişi Adana'da buluştu... Adana'da renkli karnaval